Storytelling u e-učenju − čarolija online priča

Storytelling u e-učenju

Jedan od najučinkovitijih načina prenošenja informacija u e-učenju je pričanje priča. Kombinacija sadržaja treninga s emocijama sjajan je recept za povećanje autentičnosti treninga i bolje razumijevanje sadržaja. Želite li veću uključenost zaposlenika? Provjerite zašto je storytelling u e-učenju još jedan važan trend koji se isplati iskoristiti.

 

Što je storytelling?

 

Storytelling (pripovijedanje) je umijeće pričanja zanimljivih priča koje je staro koliko i sam jezik. Dijeljenje priča postoji otkako su ljudi stekli sposobnost komunikacije kako bi prenijeli znanje, informacije o događajima i moralne smjernice. Danas se pričanje priča naširoko koristi u poslovnim okruženjima, npr. kao metoda treninga. Koncept je savršeno objasnila dr. Monika Górska, stručnjakinja za poslovno pripovijedanje i jedna od govornica na konferenciji HR Challenges 2022.

Prema njezinu mišljenju, pripovijedanje treba prvenstveno shvatiti kao svjestan utjecaj na emocije i maštu korištenjem priča iz stvarnog života, čime se gradi osjećaj povezanosti i angažira primatelje na djelovanje.

 

Storytelling u e-učenju je korištenje priča u digitalnom didaktičkom procesu, gdje su različiti multimedijski oblici od velike važnosti. Interaktivni prijenos znanja na LMS platformama potiče primatelje na dublje razmišljanje o pruženim informacijama. Na taj način e-learning tečajevi postaju nastavno vredniji, što izravno utječe na pamćenje podataka i atraktivnost same obuke.

 

 

Storytelling u e-učenju — Prednosti

Mnogi ljudi odgovorni za edukaciju zaposlenika u tvrtkama pitaju se funkcionira li pričanje priča u digitalnoj obuci i donosi li mjerljive rezultate. Praksa pokazuje da promišljeno, interaktivno pripovijedanje može polaznike toliko uroniti u edukativni proces da zaborave na svijet oko sebe. Sve zahvaljujući intenziviranju dojmova koji su slični emocijama koje prate, na primjer, čitanje zanimljive knjige ili gledanje filma. Dakle, koje su prednosti korištenja pripovijedanja u e-učenju?

 

Izgradnja emocionalne veze

Interaktivno pripovijedanje u online obuci pomaže u povezivanju emocija s ciljevima učenja. Prava priča gradi povjerenje i vezu, a kemija u ljudskom mozgu dramatično se mijenja. Zahvaljujući snažnim emocijama i aktivaciji mašte, lakše je dovesti do značajnih promjena u ponašanju primatelja i u konačnici utjecati na njegov način rada.

 

Povećanje uključenosti zaposlenika

 

Pripovijedanje u digitalnim treninzima povećava razinu autentičnosti sadržaja.

Priče predstavljene na tečajevima prenose polaznike u virtualni, simulirani svijet u kojem mogu otkriti potpuno nova znanja. I to bez straha od posljedica! Interakcije izvedene, na primjer, u virtualnim igrama za zaposlenike izazivaju uzbuđenje kod primatelja novim načinima obavljanja stvari. To rezultira boljom asimilacijom stečenih znanja i prijenosom novih vještina na radno mjesto.

 

Razbijanje dosade i monotonije

 

Ne može se poreći da pričanje priča u poslovanju i e-učenju stvara potencijal za stvaranje potpuno novog, dinamičnog okruženja za učenje. Interaktivna, privlačna rješenja mogu daleko nadilaziti dosadne, pasivne tečajeve od jučer. Nedostatak dosade znači nedostatak formalnosti, zbog čega neformalni ton e-learning treninga i jasni vizualni pristup ovdje mogu učiniti mnogo više od jednostavne prezentacije podataka ili naredbi.

 

Veća učinkovitost

 

Jedan od najvećih izazova s kojima se susreću odgovorni za obuku u poduzećima je taj što zaposlenici brzo zaboravljaju informacije koje su apsorbirali u jednom danu. Korištenje povijesti u tečajevima e-učenja često rješava ovaj problem u odnosu na tradicionalnu obuku. Kada se zaposlenik intenzivno angažira u sadržaju treninga, on mu ostaje u sjećanju i značajno se smanjuju šanse da zaboravi informaciju. Osim toga, ako je priča dobra, o njoj se dugo priča.

 

 

Storytelling u e-učenju — kako planirati?

Kao što smo već spomenuli, pripovijedanje mora uključivati visoku razinu uključenosti sudionika. Dakle, što možete učiniti da poboljšate kvalitetu digitalne obuke pomoću pripovijedanja?

 

Upoznajte svoju publiku

Prije svega, kreirajte persone polaznika treninga i identificirajte njihove probleme vezane uz svakodnevni rad. Kao profesionalac morate znati s kakvim se propustima susreću zaposlenici u obavljanju svakodnevnih profesionalnih dužnosti. Također je važno odabrati pravi kontekst treninga. Kada ih planirate, saznajte s kojom se situacijom najbolje povezati. Nemojte izbjegavati pozivanje na vlastite neuspjehe. Ljudi slijede ljude, a ne robote, a i sami zaposlenici uvijek žele osjećati da su dio nečeg važnog.

 

Potaknite emocije

Storytelling u e-učenju ne slijedi logiku. Stoga morate učiniti da priče odražavaju emocije i iskustva zaposlenika koji ih svakodnevno prate. Koristite sukob, izazov ili napetost i njihova odgovarajuća rješenja za probleme kako bi sudionici mogli svjesno pratiti vaše priče. S kojim se, naravno, poistovjećuju.

 

Kreirajte junaka

Jedna od tehnika pripovijedanja je oživjeti lik povezan s temom treninga. Naravno, to može biti lik koji povećava prepoznatljivost vašeg brenda. Junak robne marke trebao bi nadilaziti standardni okvir obuke kreativnim ocrtavanjem problema i poticanjem da se prihvati izazov. Standardna narativna struktura ovdje je junakovo putovanje, na kojem on napušta svoju zonu udobnosti, svladava prepreku, pobjeđuje, iz učenja uči veliku životnu lekciju i dobiva nagradu.

 

Koristite vizualne elemente

Storytelling u obrazovanju zaposlenika, posebice u e-učenju, zahtijeva korištenje vizualnih elemenata i detalja koji pojačavaju poruku i na poseban način djeluju na osjetila. Ovdje možete koristiti npr. videozapise, animacije, infografike, privlačne slike, interaktivne priče, gamifikacija, pa čak i simulacije u VR tehnologiji ili proširenoj stvarnosti. Ako vam je stalo do kombiniranja mnogih tehnika i korištenja novih tehnologija, custom-made digitalna obuka ovdje će biti idealna opcija.

 

Uzmite u obzir kulturne čimbenike

Pričanje priča zaposlenicima treba uzeti u obzir kulturne čimbenike, posebno kada se obučava internacionalna radna snaga. Ako odlučite uvesti junaka brenda u svoj digitalni tečaj, dajte mu značajke koje su univerzalne u mnogim poslovnim okruženjima. Ne stvarajte junaka američkog nogometa za studije koji nikada nisu iskusili taj sport. Nemojte mu davati geste i izraze lica koji se različito shvaćaju u različitim dijelovima svijeta. Ako prevedete svoj trening, sagledajte ga šire kroz prizmu kulturnih razlika.

 

Storytelling u e-učenju — primjeri

 

Storytelling u e-learning obuci koristi nove tehnologije, koje vrlo često imaju oblik igrica za zaposlenike. Gejmifikacija je ta koja online nastavu može učiniti zanimljivom, zabavnom i učinkovitom u isto vrijeme. U slučaju prodajnih timova idealne su online igre s izazovom za tim u obliku misije koju treba izvršiti. Scenariji se mogu ugraditi u određeno okruženje, npr. prostor, što poboljšava vizualni doživljaj.

 

Često se u scenarijima e-learninga možete susresti s pripovijedanjem u obliku stripova ili animacija, u kojima zaposlenici donose odluke kako bi dobili povratnu informaciju. Obuka soft vještina može uključivati elemente putovanja kroz vrijeme koje junak mora proći kako bi ispunio sve ciljeve učenja. Pripovijedanje u tehničkom e-učenju koristi obrazovne igre s uputama. Na primjer, zaposlenik odabire lik kojeg će glumiti i zatim donosi ispravne odluke na simuliranom radnom mjestu.

 

Storytelling u obuci za vašu tvrtku

Želite li povećati učinkovitost online treninga? Razmišljate li o edukativnim igrama za svoje zaposlenike koje potiču emocije i volju za djelovanjem? Treba vam GroMar namjenska obuka koja uključuje sadržajne materijale, koncept, skriptu, rad na programiranju i punu implementaciju multimedije. Javite nam se!

Porazgovarajmo o najboljim e-learning rješenjima za tvoju tvrtku

Nazovi nas

GroMar tim

+385 91 7933 900

Pošalji upit




    Administrator vaših osobnih podataka prikupljenih u dopisnom postupku je Gromar Sp. z o. o./LTD sa sjedištem u Lođu 93 - 305, Tuszyńska 98. Više informacija o obradi podataka možete pronaći na web stranici https://gromar.hr/gdpr/korespondencija/

    Javi nam se!