Multimedija u poslovanju — zašto je tvoja tvrtka treba?

Multimedija u poslovanju_blog

Multimedija je jedan od najpopularnijih oblika, ne samo prijenosa sadržaja, već i komunikacije ili obrazovanja, posebice u digitalnom svijetu. Koristi se za stvaranje zanimljivog sadržaja koji obogaćuje procese obrazovanja i obuke u tvrtkama. Multimedija je najvažniji element u digitalnim treninzima, koji obrazovne sadržaje čini interaktivnim i atraktivnim za korisnika. Što su zapravo multimedijski projekti? Koje su vrste medija? Zašto je multimedija u poslovanju danas must? I iznad svega, zašto je dobra investicija u online razvoj zaposlenika? Odgovori slijede…

 

Što je točno multimedija?

 

Multimedija kombinira nekoliko oblika komunikacije, tj. tekst, zvuk, grafiku, video i animaciju, u jedan koherentni digitalni oblik. Njihova je zadaća primateljima omogućiti konkretne informacije, pružiti znanje ili zabaviti.

 

Multimedija je učinkovit poslovni alat i daleko nadilazi područje e-obuke postavljene na obrazovnim platformama. Idealne su za mnoge aktivnosti vezane uz obrazovanje i razvoj, ali njihova namjena može biti i puno šira. Multimedijski projekti primjenjivi su u gotovo svim granama gospodarstva, npr. u proizvodnji, građevinarstvu, prometu, zdravstvu, turizmu, kulturi i industriji zabave te u javnom sektoru.

 

Koje su vrste medija?

 

Zahvaljujući multimediji, poput edukativnih igrica ili animacija, u obuci možemo koristiti aktivacijske mehanizme koji poboljšavaju proces učenja i korisničko iskustvo. Stoga su multimedijski projekti od posebne vrijednosti za primatelje jer im omogućuju da se više uključe u konkretna pitanja. Interaktivni obrazac potiče korisnike na djelovanje, npr. klikanje na pojedine elemente i prikupljanje povratnih informacija. Sve to povećava motivaciju i predanost zaposlenika za učenje novih sadržaja koji su zanimljivi i primamljivi, a korisnici više nisu samo pasivni promatrači.

 

 

Najpopularniji mediji

Osvrnimo se na vrste multimedije koje na poseban način utječu na primatelja i jačaju kognitivne procese, neovisno o temi.

 

2D i 3D animacije i modeli

2D modeli i animacije najklasičniji su, a ujedno vrlo popularni oblici prijenosa informacija koji koriste pokretne, digitalne objekte. Uz njihovu pomoć možete na najjednostavniji način prikazati složenost bilo kojeg procesa. Prednost 2D modela i animacija je njihova univerzalnost. Upravo te vrste multimedije mogu se slobodno objavljivati na web stranicama i koristiti kao dio reklamnih kampanja ili korporativnih i promotivnih filmova.

 

Virtualna stvarnost (VR)

Virtualna stvarnost ili VR je trodimenzionalna slika stvorena pomoću IT tehnologije. VR stvara fiktivni prostor, objekte i situacije koji bi trebali oponašati stvarni svijet, baš kao u računalnim igrama. U poslovanju ili obrazovanju, virtualna stvarnost se široko koristi. Uz njegovu pomoć možete izraditi, primjerice, virtualni izložbeni prostor ili prošetati planom proizvodnog pogona s proizvodnim linijama koje još nisu izrađene. I sve to zahvaljujući korištenju posebnih VR naočala.

 

Dobri primjeri virtualne stvarnosti u obrazovanju su simulatori letenja koji obučavaju buduće pilote. Na taj se način provodi i obuka iz medicine zahvaljujući kojoj liječnici mogu učiti bez rizika da pogriješe na živom organizmu. Tehnologija se također koristi u nizu promotivnih i zabavnih aktivnosti, npr. u lokalnim samoupravama. Sjajan primjer ovdje je VR soba u gradskoj knjižnici u Piotrkówu Trybunalskom.

 

Proširena stvarnost (AR)

Augmented Reality omogućuje promatranje svijeta kroz prizmu aplikacija za pametne telefone ili tablete koje dodaju digitalne objekte u stvarnost. Zahvaljujući tome, korisnici mogu s njima stupiti u specifične interakcije u stvarnom vremenu. Svrha prekrivanja vizualnih, osjetilnih ili audioinformacija u stvarnom svijetu prvenstveno je poboljšati iskustvo publike.

 

Jedan od prvih, popularnih primjera AR-a bila je igra PokemonGo, u kojoj je zadatak sudionika bio hvatanje virtualnih stvorenja na mjestima diljem svijeta. Međutim, proširena stvarnost nije samo za zabavu. Tvrtke ga mogu koristiti za promicanje proizvoda i usluga, pokretanje inovativnih prodajnih kampanja i prikupljanje jedinstvenih podataka o korisnicima. VR tehnologija omogućuje virtualno uređenje doma, digitalni odabir odjeće, mjerenje predmeta ili pokazivanje puta u trgovačkim centrima. Zanimljiv primjer korištenja VR, AR i 360° videa je mobilna igra napravljena za tvrtku Skriware.

 

Explainer video

Explainer videozapisi su videozapisi čiji je cilj objasniti različite procese na najjednostavniji način. Lagana forma eksplejnera znači da i najteža tema može doprijeti do svakog primatelja, bez obzira na razinu znanja iz ovog područja. Jednostavnost je najvažnija stvar u ovoj vrsti multimedijskih projekata. Uz pomoć explainera, možete brzo ilustrirati složena pravna pitanja i upute, detalje projekata i strategija, procese provedbe ili čak tijek promotivnih i društvenih kampanja.

 

Explainer video prenosi znanje puno učinkovitije od jednostavnih tekstualnih informacija sadržanih, na primjer, u PDF datotekama ili katalozima. Standardne animacije obično traju do 2 minute, no ovisno o potrebama pojedine industrije to se vrijeme može produljiti ili skratiti.

 

Edukativne igre

Edukativne igre posebno su cijenjena metoda učenja u suvremenom e-učenju namijenjenom odraslima, u poduzećima. Omogućuju vam da steknete znanje radeći, da odmah prijeđete na praksu i simulirate procese koji se odvijaju u poduzećima. Kao i u slučaju VR-a i AR-a, zaposlenik može učiti na pogreškama i odmah dobiti povratnu informaciju o tome kakav je napredak postignut i kakve posljedice nose njegove odluke.

 

Koji mogu biti primjeri online edukativnih igara? Ovdje možemo spomenuti, primjerice, menadžerske igre koje potiču procese poslovnog upravljanja. Igra također može pomoći prodavačima tako što će ih naučiti kako voditi poslovne razgovore. Multimedijalni projekti ovog tipa nalaze svoje mjesto i u sektorima koji nisu izravno povezani s poslovanjem. Edukativne igre namijenjene studentima ili turistima inovativan su način promoviranja gradova i općina, kulturnih dobara ili jednostavno mjesta koja vrijedi vidjeti.

 

Primjere edukativnih igrica možete pronaći na našem Instagramu!

 

360° fotografije i 360° video

Napretkom fotografije sve više tvrtki i institucija koristi multimedijske projekte u obliku 360° fotografija i videa, drugim riječima – sferične produkcije. Sferični videozapisi i fotografije omogućuju primatelju slobodno upravljanje fotografijom (npr. uz pomoć pokazivača ili prsta na zaslonu pametnog telefona), pomoću čega je moguće vidjeti kao nešto izgleda iznutra. Jednostavno, promatrač vidi sve što je bilo vidljivo oko mjesta gdje je fotografija snimljena. U usporedbi s 2D fotografijom, projekti od 360° prikazuju cijeli prostor, a ne samo njegov dio.

 

Fotografije i videozapisi od 360° posebno su korisni u marketinškim produkcijama, uključujući društvene medije. Sferne produkcije koriste se u industriji nekretnina za prezentaciju interijera stanova ili raznih vanjskih prostora, npr. turističke atrakcije. Mogu prikazati interijere komercijalnih objekata, hotela, ugostiteljskih objekata ili zabavnih parkova. I sve to kako bi što bolje dočarao atmosferu određenog mjesta.

 

Snimanje dronom

Multimedijski projekti u obliku dron videa profesionalni su video materijali koji se koriste u gotovo svim područjima marketinga i promocije. Zahvaljujući snimanju iz zraka tvrtka ili ustanova može dobiti kvalitetne materijale za distribuciju u gotovo svim online komunikacijskim kanalima. Snimke iz zraka omogućuju vam da pripremite prijenos važnih događaja u tvrtki, uključujući događaje na otvorenom, koncerte ili lokalne ili regionalne događaje. To je također idealan način za prikaz mjesta od posebnog prirodnog značaja, kojima pristup može biti ograničen.

 

Multimedija u poslovanju — koje su prednosti?

Korištenje multimedijskih projekata i implementacija u poduzećima donosi niz prednosti. Evo najvažnijih od njih:

 

Veća uključenost zaposlenika u sadržaj

Ne može se poreći da spoj zvuka, slike i animacije u zanimljivu multimediju potiče znatiželju primatelja. Dodavanje interaktivnih elemenata čini da korisnik asimilira sadržaj na više razina, što dovodi do boljeg razumijevanja i pamćenja sadržaja.

 

Bolje uranjanje i potpuno istraživanje teme

U slučaju umjetno stvorenih iskustava, primatelji interaktivne multimedije, poput tehnologija virtualne stvarnosti, potpuno se odsjecaju od stvarnog svijeta. Jednostavno, ulaze u VR okruženje svim svojim osjetilima, povećavajući razinu „uranjanja“, odnosno uključenosti u zadanu temu. Multimedija u imerzivnim (uranjajućim) tehnologijama, dakle, omogućuje bolje pamćenje informacija koje su nam upućene.

 

Zadovoljavanje individualnih obrazovnih potreba

Multimedijski projekti skupljaju ogromnu dozu znanja o svakom predmetu, zbog čega se danas tretiraju kao bitan element nastavnog procesa. Obuka po mjeri, obogaćena multimedijom, poboljšava apsorpciju znanja u organizaciji i poboljšava proces učenja. Zanimljiviji sadržaj znači veću spremnost na stjecanje znanja i veću uključenost zaposlenika, što neminovno vodi do poslovnih uspjeha tvrtke.

 

Multimedija u vašem poslovanju

Trebate li multimediju koja će izgraditi imidž vaše tvrtke ili učiniti da vaši treninzi maksimalno involviraju zaposlenike? Kontaktirajte nas i saznajte više o najučinkovitijim multimedijskim rješenjima za vašu industriju.

Porazgovarajmo o najboljim e-learning rješenjima za tvoju tvrtku

Nazovi nas

GroMar tim

+385 91 7933 900

Pošalji upit




    Administrator vaših osobnih podataka prikupljenih u dopisnom postupku je Gromar Sp. z o. o./LTD sa sjedištem u Lođu 93 - 305, Tuszyńska 98. Više informacija o obradi podataka možete pronaći na web stranici https://gromar.hr/gdpr/korespondencija/

    Javi nam se!